ord på kvällskvisten.

jo;

jag (sofie) är mitt uppe i packa-flyttlådor-jobba-det-sista-på-jobbet-samt-sälja-möbler-på-blocket-och-köpa-kurslitteratur. det är svårt att hinna med allt. det är mycket när man ska flytta, byta stad och byta sysselsättning.
som ni kanske förstått ska jag börja plugga. i göteborg.
det samma ska vår kära frida göra.
och lizette ska också flytta till göteborg (vi ska bo tillsammans).
3 fröken svår tjejer i en och samma stad, det är som bäddat för succé. vi har ju legat lågt med fröken svår i ett år nu, och vi ska börja spåna på vad som ska hända med vår kära fröken.
vilken riktning det hela ska ta.
vi återkommer.
inom två veckor bor vi alla i västkustpälan. det känns lite som att livet börjar då.. även om det pågår just nu, hela tiden. nu, nu och nu.
jag ska verkligen försöka ta vara på tiden och nuet mer än vad jag gjort den här sommaren. den här sommaren har varit som ett enda långt drag efter andan. ni vet när man vill ta ett djupt andetag och det inte riktigt går.
når inte botten.

det ska bli så skönt att ha ett hem som inte är provosoriskt. ett hem utan flyttlådor på golvet, utan tältsäng som enda sovplats, ett hem där man kan laga mat och framför allt förvara mat. inte i frysfack utan i frysskåp.
när jag har det där, då kommer andetaget bita. då kommer lungorna fyllas och därmed jag med ny energi.
mitt hem är min borg.
det ligger något i det där.

ni som orkat ända ner hit, till er vil jag säga tack för att ni står ut med mina ordspyor som ofta kommer vid den här tiden då jag egentligen borde sova.
och så vill jag passa på att hälsa att även om fröken svår varit sovandes ett tag, så kommer hon på ett eller annat sätt vakna i höst. hur berättar vi här. så stay tuned people.
"i september börjar en annan typ av vår" var det någon som skrev.
så är det nog.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0