jag och anna + bio =deep shit. jag och ann...

jag och anna + bio =deep shit. jag och anna lyckas alltid pricka in dom. dom där djupa filmerna som man inte hört något om men som fått 4/5 i alla recensioner. dom som går en credig affisch. och alltid blir det pretto. nästan alltid i alla fall. anna, vi skulle tagit satc2. natt. nu.


busy, busy

vi har vääääldigt mycket att göra på jobbet just nu (alla har ju en mamma att uppvakta, right?) så jag har inte hunnit uppdatera här speciellt ofta i veckan.
ville bara säga hej. visa ett livstecken.
vi hörs i veckan igen!
tja.

glad i grönt



"minnet av aprilhimlen", 499:-

mer spets..



tee, 399:-, "over it over again"

syster i spets









nysydd magtröja i spets, som syrran ställde upp på att fotas i. visst är hon söt?
den heter "me and you", kostar 399:- och kommer in på tretton i morgon. katching!

det regnar och jag lyxar!

den bästa lyxen jag vet är tid.
idag har jag massor av tid, vilket betyder att jag lyxar till max. jag började dagen med en frukost hos mikaela, min alldeles egna, fina, goa, bästa mika. hon bjöd på macka, ägg, yoggi med frön och russin + kaffe. sedan tog vi hennes pärla hem till mig för att klappa kattungar, prova klänningar ur syrrans garderob (mika ska låna en till bröllopet vi ska på den 12e juni) och laga lunch. förmiddagen toppades med ett mycekt glatt besked gällande jobb för fröken sjögander. nu håller vi alla tummar!
efter pestpastan gav vi oss ut för en promme, men det ösregnade så vi gick in igen och kokade kaffe.

nu har hon åkte hem igen min fina vän, och jag hänger hemma och har det gott. har nyss nytt en tee i spetstyg, ska lägga upp en bild på den senare.
nu; en joggingrunda! trots regnet. det gör nästan det hela bättre. man känner sig liksom dubbelt duktig. det gillar jag.
hörs senare!


lediga tisdagen.

i morgon är jag ledig. då blir det cykeln till mikaela, promenad och frukost i deras kök.
som jag har längtat.
både efter en ledig dag, mikaela och faktiskt, mikaelas kök.
jojo.
/sofie

.

kalla mig tråkig, men nu går jag och lägger mig.
trött, trött, trött.
ha det så roligt festfolket som är ute och busar! jag återkommer till vimlet någon gång till.. ja, typ midsommar.
när jag tänker efter så stämmer det. jag har absolut. ingen. tid. what so ever, innan dess. jobb, jobb, bröllop, kungligt bröllop och sedan -vips- så är det midsommar.
fast kanske att jag och fröken jenny kan klämma in en utekväll i huvudstaden? det hade varit nice. och anna och martins bröllop kommer bli festernas fest. så helt utan liv är jag inte.. tvärtom! jag är nöjd. mycket nöjd till och med.
sofie

dubbelt grönt.

recycled by fröken svår
vi älskar att jobba grönt! därför syr vi då och då om kläder vi hittat i en second hand affär och vips blir det som nytt. både klimatsmart och personligt. idag hittade jag de här två fina kjolarna som jag sytt om lite, och satt en fröken svår känsla på.
visst är dom härliga!







minnet av aprilhimlen, 499:-





visa vid vindens ängar, 499:-

nu; tv-soffan.
/sofie

janome och jag.

nu är det jag, min symaskin, mitt bubbelvatten och håkan hellström som gäller.
do not disturb.
jag återkommer senare med bilduppdatering på vad jag skapat.
later!

änglamarken, eller himlajorden.

när jag kom hem från jobbet idag slogs jag utav hur vacker vår natur är och hur lycklig jag är över att få bo och vara uppvuxen här.
grusvägen är kantad av grönt frodigt gräs som också tagit sig in i mitten på vägen. bredvid gräset finns hav av vitsippor och ovanför detta vackra ett tak av bokskog.
solen sirlar igenom löven.
perfektion.


hej från sjukstugan!

dubbelt tråkigt att vara sjuk idag, eftersom det är fint väder och varmaste dagen hittils i år (?).
det har blivit endel tid framför datorn idag.. min räddning i vara-hemma-och-vara-sjuk-tristessen.
och så har vi ju dom här kompisarna som piggat upp min dag!







den som inte ler vid åsynen av dom här ulltussarna kan räcka upp handen, så ska ni få komma på studiebesök och hålla en i handen.
man blir garanterat piggare!
(om någon är sugen på att skaffa katt, hör av er, för vi har fem stycken prima bondkatter att skänka till rätt person!)

/sofie

något att se fram emot!


 +  +  +


= en junivecka hos min fina kusin, tillika fröken svår-kollega jenny!
vad händer då den veckan, mer än att jag spenderar tid hos jenny i huvudstaden?

jo; jag har fått äran att vara med och jobba med blommorna under Victoria och Daniels bröllop!

jag är sjukt motiverad och glad över min uppgift!
/sofie

Hela registret. Idag har det nästan varit...

Hela registret. Idag har det nästan varit sommar!(lätt att bli överpositiv när det varit allt för kallt ett tag) Dagen började med strålande sol, clubmasters på näsan och skor med öppen tå. Fortsatte med utslagen magnolia, kvällssol och doft av grillat. Pricken över i blev ett lätt sommarregn som luktar.. helt underbart! Snart mina vänner. Snart är vi där. Natti!/ S


krax.

min hals har varit kass i en vecka nu, men jag har ignorerat det hela och inte tänkt på det onda.
nu har dock det onda fått sig en röst, i form av min röst spökifierad.
därför låg jag kvar tills nu i sängen.
lite utav ett rekord för att vara mig!
/sofie

en lördagkväll i falkenberg.

hopp, så var det gjort då! premiärandet för utgång i falkenberg på typ.. ja, i alla fall 8 månader. jag ska inte klaga. inte alls faktiskt, även om vår förfest slog allt utbud av uteställen. jag hade gärna suttit hemma hos anna och myst, skrattat och pratat med dom goa tjejerna hela kvällen. nu blev det ju både det och harrys, vilket också gav massa skratt.
en bilfärd hem till skogen med erika i den blå pärlan kändes som en nostalgitripp. det var fint.

samma blå bil stod på gårdsplanen klockan 8.45 sharp i morse, för att ta oss båda till karlsson, vår lilla afrikan som vi numera benämner henne. efter några månader i afrika har hon nu landat hemma igen. det känns gott att ha henne här, hon är sig precis lik för er som undrar, bara lite gyllenbrunare, många erfarenheter, upplevelser och några swahiliord rikare!

ja, hörrni.. ni får följa min vardag rätt mycket istället för att läsa om vad bloggen egentligen är all about; fröken svår.
grejen är att det är mycket just nu och jag hinner inte riktigt sy.
dock är jag helt ledig och utan planer nästa helg och då mina vänner, då ska jag sy. minst 10 timmar och så länge jag har ångan uppe.

så, nästa helg, håll span för då kommer det nog upp lite bilder på nyskapade produkter som klänningar, kjolar och tees.

över och ut så länge!
eder s

jag har bokat konsertbiljetter.



nöjd är mitt förnamn!

planteringsdag

när man är från landet gäller det att man ibland hugger i och hjälper till med det praktiska. idag var en sån dag. vi brukar ha en planteringsdag om året, då vi sätter granplantor, jag, min familj och min faster och hennes familj.
mina goa kusiner. fina är vad dom är, emma, ninni och jenny + respektive familjer.
i morgon blir det till att jobba, på kvällen åker jag till skrea för att hänga med tomas och lördagen ska spenderas med fina anna och erika. det blir galej!

i örebro sitter frida med diverse tyg och mönster, hon syr för fullt på studentklänningar! det kommer säkert upp bilder nätr dom är klara!

trevlig helg på er,
sofie

zooey



visst är she and him helt underbara? zooey deschanel är ursöt och senaste (?) filmen hon var med i, (500) days of Summer är hur mysig som helst.
dessutom gillar jag hennes lugg.
möcke.
/sofie

jag vill ha puls!

eftersom jag är ledig och solen skiner bestämde jag mig idag.
nu ska jag börja springa, regelbundet. sätter målet 2 ggr/vecka, vilket är ganska rimligt.
hade varit typsikt mig att sätta målet 4 ggr/vecka och sen bli besviken för att jag bara hinner 2. så, jag föregår mig själv och det känns bra.
jag snörade på löparskorna som följt mig runt joden något varv och det känns kanon! de hängde med även på dagens runda, även om den bara var runt forshultskylten, vändplatsen och pytterundan tillbaka. (internt språk, jo visst!)








nu blir det frulle tillsammans med elle och sedan ska jag rota i sylådan och kanske börja klippa ut bitar till en kjol eller två!
sedan laga morotssoppa och börja jobba klockan 13. this is a good day!

/sofie


det finns en räkning jag gillar att få.

och den kom idag.
hej min nya elle-prenumeration!

systerkärlek, dansgolv, för höga klackar och rödvin.



titta vad fint min syster gjort åt mig! å, vad sånt värmer.
i går blev det rödvin, för höga klackar (mina fötter dog), dansband, lite håkan, öl, selmor och dans dans dans.
vi har görkul! tack hanna som fixade balunset.

idag startade vi med stefan och kristers bakhalt, följt av hipp hipp! och ett besök på burger king. sedan körde hanna hem och jag och tomas blev bjudna på kladdkaka.
välgödda är vi.
och nöjda vilken fin helg.
/sofie

god morgon!

yr.no utlovar 3 grader och regn för kvällen.
hanna utlovar grillparty.

eftersom hanna never goes out of style, så har jag laddat för grillparty, tänker trotsa vädret och dra på mig dansbenen kombinerat med partymasken.
och så skorna och halsbandet på bilden.
först jobba, god morgon folks och trevlig helg!




sofie

Familjen har ju släppt nytt album, mänsk...

Familjen har ju släppt nytt album, mänskligheten heter det va? Har inte stenkoll. Däremot så hänger hitlåten från förra skivan fortfarande med.. Det bevisade jag i natt. Jag sov över hos min bror, och jag somnade före honom. Jag har alltid pratat mycket i sömnen, men i natt var det premiär för mig att ta ton i sovande tillstånd. Låtvalet föll på 'det snurrar i min skalle'! Ska sova nu, återstår att se vad jag bjuder på i natt.. /Sofie


ibland går det lite fort..

ursäkta mina stavfel som tittar in då och då.
det går lite fort ibland, man missar en bokstav eller lägger till en.
ibland kommer det i fel ordning med. ja, ni fattar grejen.
/s

.

dagen kommer att bestå av jobb på fritz. välkomna för att handla blommor! själv ska jag köpa med mig mojitomynta hem till helgen, ska på fest på lördag. mojito är väl somrigt som något? det och rosé, sen är man hemma.
trevlig mittwoch på er, hoppas ni mår bra!
/sofie


pust!

ikväll har jag tillsammans med syrran, mamma och mammas goa jobbarkompisar sprungit vår ruset. något som gick bättre än vad jag fröväntat mig, men så fick jag pusta en hel del också. med ipoden stadigt i öronen gick det bättre, vem småjoggar inte till the wombats?

dagen började dock med lite shopping i halmstad, var inne på tretton hos micke och haffade ett par jeans. åh, vad jag gilar tretton. där fanns jättemånga fina klänningar som var helt nyinkomna, var så sugen på en men den passade tyvärr inte. kan tipsa er om att springa inom, klänningarna är verkligen fina och micke är alltid micke. full service.
jag lämnade in lite fröken svår-saker också för den som är intresserad! örhängen, några tees, sjalar med spets och lite olika tygpåsar. gå inom och titta vettja!

nu ska jag sova några timmar och kommer troligtvis vakna med träningsvärk i morgon, det blir lätt så när man springer 5 km efter ett halvår av verkligen noll träning. och då menar jag noll, nada, inget.
lär somna gott i alla fall!
hörs!
/sofie

vår, vår, vår!







jo, skåne har sina fördelar. tidig vår till exempel.
i morgon har jag sy-dag! ska då använda utav det gottiga jag inhandlade i förra veckan. hej puderrosa, creme, vitt och spets! fina kjolar, sjalar, t-shirts och klänningar, here we come!
/sofie

RSS 2.0