jakob hellman

har någon mer än jag spetsat öronen på att denna fantastiska musiker ska spela i varberg i år?
ni vet, han som släppte en succéskiva 1989 och sen hördes inte ett knyst. förrän nu. och vi hurrar, vi som önskar att vi var med då, 89, när han skrev lite historia. i alla fall svensk musikhistoria.
(okej, jag var med, men jag antar att jag som 2-åring inte hade vett att uppskatyta herr hellmans toner..)
/Sofie

friday i´m in love.

utsliten rubrik för fredagar, men det är så det känns.
fredagar är helt klart speciella.
idag kommer bestå i att sy, jag och hanna ska spendera dagen hemma hos mig och dricka kaffe, sy, promenera och prata om allt och inget.
till kvällen kommer mikaela hitr och joinar oss för ett sushirace. jag ska göra egen sushi för andra gången i mitt liv, så håll tummarna.
ut och njut av våren som nästan är här!
återkommer kanske senare idag när jag fått nått sytt!
/sofie

vinnare i tävlingen!

emma jageteg
challe simonsson
maria hellberg
hanna larsson
emelie johansson

GRATTIS! Skickar örhängena till er på posten!

tuva och elma ska bli fröken svår-kittade!

jag passade på att sy ett par mössor i mjuk jersey, som jag ska ge bort till min vän malenas två döttrar tuva och elma. tuva är snart två har jag för mig, och elma är splajans ny, hon kom till världen i söndags.
mössor till barn är ingenting vi syr i vanliga fall, men om någon vill göra en beställning är det välkommet!
/sofie

det blev en beige pärl- och rosettprydd åt tuva..




..och en ljusgul med rosett åt elma.




magtröja, go back to the start, 400:-



sy-dag!




magtröja
åt samma håll, 400:-

TÄVLING!

scrolla ner lite bara!

gråvita skyar, tandläkarväder..

..och en bil som krånglar.
hej måndag!

men jag tappar inte modet, för jag har nyss kommit hem med 5 kassar och en låda fyllda med tyg och trevligheter, som jenny skickat upp från lund.
på onsdag ska jag sätta tänderna i godbitarna.
dessutom hade lilsis fixat mat åt mig när jag kom hem från jobbet, så egentligen ska jag inte morra allt för mycket.
fast visst är det irriterande när bilar krånglar?

/sofie

för att se tävlingen, scrolla ner lite bara!

do it.

det är det väl ingen som har missat va?!

att håkan hellström och lars winnerbäck är artister vars samtliga skivor finns i min skivsamling?
i alla fall ägnar jag mig just nu åt att kolla på mauro och pluras kök på tv8 play. nästan enbart för att lars och håkan båda är gäster, fast i två olika program.
vilka herrar va!
en bra aktivitet när det regnar en fredag eftermiddag.

det regnar, jippie!

det smattrar regn mot taket och jag sitter inne med en bok.
äntligen kanske snönivån kan sjunka till.. ja, vad sägs om noll centimeter? regn i några dagar, sen är det löst. efter regnet tar vi gärna emot aprilhimlar och solstrålar.

igår var jag på vårinspiration med interflora (jag jobbar ju på interflora fresh, fritz blommor) och färgerna som gäller för våren är verkligen härliga. ska försöka suga åt mig all inspriration och använda den åt att både göra kunder på fritz nöjda, liksom er fröken svår tjejer där ute.

hörrni, det är dålig fart på tävlingen.. jag vet inte om det är för motiveringens skull, men fega inte i så fall! besöksantalet på sidan säger något helt annat än tävlingsbidragens antal. kom igen, det är lätt som en plätt! (för ni gillar väl örhängena? ja, det är klart ni gör!)

hej då bloggen och förhoppningsvis hej då snön (låt det regna!)!
sofie

TÄVLING!

vill du vinna ett par fina örhängen från förken svår?
gör såhär:
skicka ett mail till [email protected], skriv vilket par du vill vinna och varför. skriv även din adress, så vi vet vart vi ska skicka paketet om du skulle vinna!
OBS! Vi utser vinnarna 24/3 2010, klockan 18, så se till att få in ditt mail innan dess!



#1, "thomégränd" (vapnet)



#2 "för du var solskenet" (håkan hellström)



#3 "it takes two" (bruce springsteen)


#4 Någon som håller på med hemlig poesi och vill komma ut?



#5 "om tiden vill ifatt" (lars winnerbäck)

lycka till allihopa!
/sofie, frida, jenny och lizette



...

det var definitivt vårkänsla i halmstad igår när jag beökte staden för första gången efter min resa. bakom mina wayfarer njöt jag av solen och att snön håller på att smälta.
inne på tretton var det också vårfint, även om det största lasset enligt micke kommer i april. jag vill ändå tipsa er om att springa inom, där hänger bland annat en acne-klänning i denim som är helt underbar. såg att minna också tipsade om den för några dagar sedan.

mina saker har jag haft utspridda lite varstans, till helgen ska jenny ta med min sylåda upp från lund, och då kan jag börja använda min fina symaskin igen. känns bra. har liksom inte haft något tyg att sy i hittils!


det är inte fullt lika vårligt idag, jag har hållt mig inne och börjat läsa på en utav böckerna jag shoppade i stan igår, nämligen den här. det kändes som en bok man vill ha läst, jag hade inga högre förväntningar kanske, men en tredjedel in i den är jag inte lika svårflörtad längre. bra tidsfördriv, absolut!
/sofie

nytt från fröken svår kommer in på tretton i morgon!


sommarlängtan.





shorts som får en att längta ännu mer efter ljumna sommarkvällar och brunbrända ben.
800 kronor styck.

magtröja, 400:-



kvalitén på bilderna är inte den bästa, hoppas att ni får en bild av tröjan i alla fall!

nya sjalar!



finns på tretton för 300 respektive 180 kr.

vårväska = tygväska!


en för varje smak.
samma lilla pris, 150 pix.








accessorera mera!

"här kommer våren, det har jag lärt mig.."

hoppas, hoppas att våren kommer snart! vi har tjuvstartat lite med pastelliga armband och örhängen.
godsakerna kostar 90 pix styck.













god morgon!

bättre morgon får man kämpa för.
p3 på radion, mackor med avocado och skinka, varm choklad och snart ska jag titta igenom alla fina kläder fröken frida sytt, som jag ska lämna in på tretton i morgon.
lovar att lägga upp lite bilder senare idag.
hörs igen!
/sofie

göteborg.

det är strålande solsken och jag besöker min framtida hemstad.
kan man kalla det så?
igår åt jag frukost tillsammans med lizette och i morgon ska jag träffa frida. bra jobbat, tre av fyra fröken svår-tjejer i samma stad samma helg, inte dåligt alls. det var länge sedan det hände!
på måndag åker jag till halmstad med nytt smått och gott att lämna in på tretton, så håll utkik!
/sofie

levi's vintage by fröken svår, 500:-

y

magtröja och spets


tee, 399:-, tygpåse, 150:-


tee/linne, 399:-, halsband, 249:-


...


örongodis


bara frida.


do you see me standing there in the corner? 599:-


bloke


steal your eyes, 300:-


on the radio, 300 kr


tygväska, 200 kr


välkommen till vår nya blogg!

det kändes mer motiverat att blogga på en adress som faktiskt heter något som har med oss att göra.
en ny start kan man kalla det. kommer att lägga upp gamla bilder osv, för att man i kategorierna ska kunna klicka sig till vad vi sysslat med förut, få inspiration osv.

enjoy!

RSS 2.0