andas, glöm inte andas!

puh.
mitt liv är inget liv just nu. det är bara en sammansättning av massa tider som måste passas, väskor som måste packas och olika typer av tältsängar som ska sovas i. det är en evig stress till den eller den bussen, det tåget, ringa den personen, jobba, ta ansvar, packa upp, packa ner. och så fortsätter det. just nu önskar jag att jag inte skulle på peace and love. att jag inte alls ska jobba på ett jobb som jag egentligen tycker är jätteroligt, artistefterfesten. att jag bara kan få sova två dygn i stäck för att ta igen all förlorad sömn. (har jag någon förlorad sömn egentligen, eller är jag bara stress-trött?)
men imorgon. imorgon när vi sitter i bilen och lyssnar på musik och har blicken norröver, då kommer det kännas bra igen. det kommer bli fyra grymma dagar och när jag kommer hem börjar livet. livet som vanligt.
även om jag fortfarande kommer sova i tältsäng. skillnaden är väl att det är på ett och samma ställe och det stället är mitt hem, inte någon annans. inte något tält.

ryggsäcken är packad. jag antar att jag knappt har fått med mig det viktigaste, men what the. jag klarar mig ju.
har sprungit en snabb runda i stan, besökt alla billiga kedjor och köpt upp mig på svarta  tunna tröjor, svarta byxor och svart kofta. sådant vi fick mail om, från chefen på efterfesten. svart ska det va tydligen. svart hade jag ingenting. eller, jag har faktiskt inga kläder överhuvudtaget om jag ska vara ärlig. får sätta mig och sy något till mig själv för omväxlings skull.
på monki sprang jag på annie. gav mitt mest förvirrade intryck tror jag, men jag vart glad över att se henne.
snart ska vi styra upp en picknick. när mitt liv börjat och jag kan andas normalt igen. om sisådär en vecka alltså!
sounds like a plan.

nu; mat och sen till jobbet.

imorgon..






imorgon drar vi till peace and love! jag, lizette och mika ska jobba, hanna och hanna ska festivala till 100 och malin och elin är redan på plats. (eller, kommer upp under dagen  idag).
hej musik och fint väder. hej lycka!
/sofie

vad man kan göra en måndagkväll.

möta upp t på hemköp i stan, handla kladdkaka och grädde. gå hem och lämna grejerna. gå till morfars uteservering och dricks rosé och äta kycklingpasta. gå hem och lyssna på robyns nya platta och äta kladdkaka och dricka bubbelvatten ut martiniglas. /sofie

jag gillar det här. ganska så mycket faktiskt.


en dag med l och t.



att promenera en sväng in i skogen, om än bara en liten en, kan göra att mysfaktorn stiger i topp. att sedan åka ut med lizettes båt och grilla på en strand medan solen sjunker, och sitta där bredvid två utav sina absoluta favoriter, då är det nästan så att man får en tår i ögat.
oj, vad jag är lyckligt lottad.
/sofie

kaffe och macka hemma hos mig.


måndag 21.6.10

jag har precis kommit in i min perfekt städade lägenhet, som jag hyrt ut i andra hand. tack sara! vad fint du gjort det.
jag andas in bissanluften igen. det känns fint.
jag är tillbaka hos mina spetsgardiner, min droppande kran, min karlsson-klocka och min oförskämt dåliga spis. jag är tillbaka bland flagnande fönster, vita väggar, bruna soffan och min lilla tv. sören vad liten den är. undrar just om den fungerar fortfarande.
jag är tillbaka här för två månader, tillbaka för att säga hej då. till hösten blir det göteborg, vilket jag ser fram emot enormt mycket, men det är alltid skönt att krama sin gamla lägenhet adjö i några månader.
bäst av allt?
skivsamlingen.
som jag har saknat den, när den legat här i min garderob i två flyttkartonger. därför ska jag nu sätta igång någon utav mina favoriter riktigt högt, packa upp mina saker och sedan bara njuta. kanske handla något också. laga någonting på min dåliga spis. så  et ni var ni har mig..
so long hombres!
(ps. knapparna på min nya macbook är otroligt mycket skönare än på min gamla dell, bara så att ni vet.)


kungliga huvudstaden calling!

jag har haft en galen vecka.
jag vet inte riktigt var jag ska börja och jag vet inte riktigt i vilken ordning mina upplevelser har inträffat. min vecka har kännts som en enda lång dag.
att jag trivs i stockholm finns det ingen tvekan om, och att jag trivs hemma hos jenny och marcus finns det inga tvivel på. jag känner mig lyckligt lottad. att få ha varit med om förberedelser för ett kungligt bröllop har varit fantastiskt spännande, roligt, kreativt och slitigt. alla intryck har gjort mig trött, men också rik. det känns konstigt att jag jag har fått vara med om allt det här.
snart ska jag och jenny gå ner till stan för att göra några ärenden och se kortegen, sedan ska jag försöka slänga ett öga på tv:n för attfå se det färdiga resultatet av vårt arebete!
jag önskar att jag kunnat lägga upp lite bilder, men det har varit totalt fotoförbud så jag har inte knäppt en enda en. däremot kan ni hålla utkik på tv, för där kommer våra mödor att synas. mer än väl synligt! titta extra noga på festlokalens blomsterdekorationer, för där har jag lagt ner mest jobb!

igår kväll när vi jobbat klart fick vi dricka champagne på borggården och sedan traskade jag vidare från gamla stan till söder och mötte upp jenny, malin och mikaela. vilka tjejer! från söder drog vi vidare till riche och drack rosé, skrattade
och pratade.
toppenkväll.
toppenvecka.
toppenbröllop.

imorgon hoppar jag på tåget hem till bästkusten och jag får tillbaka min lägenhet på bissan. det ska bli så skönt.
allting kommer återgå till 'det normala', i alla fall för en tid. jag får min lägenhet tillbaka, jobbar på, tomas kommer hem från tågluffen på torsdag och mina studerande vänner har sommarlov och är hemma.
jag vet nästan inget ord som smakar bättre än sommarlov.

trevlig kunglig dag på er!
hoppas ni firar ordentligt.
/sofie

prinsar och prinsessor


ingen glittrar som dig stockholm..



jag har anlänt till stockholm och gjort min första arbetsdag på slottet. allting var väldigt spännande, och jag ser verkligen fram emot resten av dagarna i veckan! det kommer bli fab.
igår hade jag och jenny sykväll, och vi har påbörjat 2 kjolar och en tunika. kommer bli finfina grejer hörrni!
idag börjar jag inte förrän klockan 13, så jag ska springa lite rundor på söder och se om jag kan hitta lite nya vinyler och kanske ett eller annat klädesplagg.
solen strålar i stockholm och jag trivs.
god morgon!
/sofie

vän, syster och inspirationskälla. du är fin!


salt och peppar



dom här sötnosarna hittade jag på emmaus i onsdags, 10 pix fattigare och två favoriter rikare.
tjing! sofie

det är mycket nu..

..det, och det faktum att jag för tillfället inte äger någon dator gör att jag inte kunnat uppdatera bloggen särskilt flitigt. men och det är ett stort men, det ska ändras på! inte för att det blir mindre att göra (massor att göra på jobbet, mina vänner martin och annas bröllop, kungligt bröllop i stockholm, midsommar, peace and love.. det rullar bara på) men jag har köpt mig en dator! en alldeles blänkande fin, silvrig macbook. min nya teknikbästis. före datorn var det ipoden. den blir min på fredag. mums.

så, här ska uppdateras flitigt från festligheterna som bröllopet jag ska på (dit jag också ordnar alla blommor) och som mitt kanske mest spännande och ärofyllda uppdrag hittils; att hjälpa till med blommorna till kronprinsessbröllopet!

under veckan i stockholm ska jag bo hos min kusin tillika fröken svår-kollega jenny, och vi ska försöka pyssla och roa oss på kvällarna, så uppdatering som faktiskt gäller fröken svår kommer också!

nä, nu ska jag städa till mitt rum lite, imorgon kommer ett gäng vänner hit för att hänga, dricka rabarbersaft, lyssna på lp, promenera, klappa kattungar, grilla, se änglagård och framför allt; skratta!
det ni!
ha en fin helg,
sofie

RSS 2.0