om..



..jag och mamma hade haft en liten butik, så hade vi vid den här tiden sålt finfina rabarberprodukter.
dom här goda och fina grejerna ska vi dock ge bort i present.
för vi har ju ingen butik.
men om..
/sofie

en emma och två nektariner, tack!



idag har jag varit ledig.
det har inneburit lunch med anna, och sedan tid för mig själv.
i eftermiddags gick jag ut i skogen och bara var.
bokskog, emma på engelska med guldkantade sidor och två nektariner gjorde min eftermiddag.
tänk vad enkelt det kan vara.
nu ska jag sova, ja, så här tidigt. för ja har ändå inget bättre för mig just idag. en gång hävdade jag att sömn var överskattat.
så tycker jag inte längre. sömn är snarare det bästa jag vet.
/sofie

jag försöker blir snygg.



..to be continued.

här ska ni få se hur fina mina fötter kan va!

(bortse gärna från usel photo boothkvalitét på bilderna)







/sofie

en helg. en bra en.



jag började med att gå in mina skor på fredagkvällen..


..vi forstsatte med vin, ost, kex och vindruvor.



penfolds shiraz cabarnet, mm.



vi åt min medpackade frukost i en park i vesterbro.


champagnefrukost såklart. men mozarella/pesto/kyckling/basilika/tomat-mackor och polly efteråt.



är man i danmark måste man äta röda polser till lunch.



min karl gillar jeans.



vi drack kaffe och åt kakor.



drack rosé/öl och skrev vykort.





sen gick vi för att äta middag. oxfilé med kantareller och rödvin. inte fy skam!



loungade lite på café norden.



och drack mojitos.




sen gick vi mot tåget som tog oss hem till halmstad.

idag är det sönda och dåligt väder, så vi har sovit länge, hyrt en film och ätit sunkmat.
just nu kollar vi på håkans live-dvd från peace&love och lagar mat.  lax och grönsaker.
bästa helgen på läääänge.

att göra en fredag.

köpa nya fina skor. boots med dragkedja på utsidan, ni vet kanske vilka jag menar.
många pengar fattigare. ett par grymma skor rikare.
dricka penfold's shiraz ur miniflaska och äta brie + kex till.
få en blomma av sin karl.
kvällspromenad med kaffe i stan.

nu går jag till sängs, för i morgon åker jag och tomas till köpenhamn.
taxin till stationen beställd, klockan satt på alarm.

ha en bra helg amigos.
sofie

...




dag: söndag 18/7
sällskap: mamma
plats: stålboms konditori i falkenberg
mat: laxmacka och smoothie
soundtrack: jennie abrahamsson och salem al fakir
känsla: fånleendes


det är en speciell känsla att gå på ett musikevenemang. för mig är det så i alla fall. det är många känslor, intryck. allting blir i technicolor istället för gråskala. (jag vill inte referera till mitt vardagliga liv som 'gråskala', det var bara en jämförelse. feel me?)
när jennie abrahamsson börjar spela hör jag en och annan suck, och kommentarer som "jaha, är det ett förband också? nu kommer det ju blir huuuur sent som helst ikväll, och jag som ska upp och jobba i morgon". hallå där?
jag tänker:
1. våga låtsas att du har semster och känn in musiken, stämningen, sommarkvällen, livet.
2. chilla, hon kommer inte spela i all evighet. salem är huvudakten.

jennie satte igång med sitt två man starka kompband (kolla in hennes myspace om ni inte hört henne), och jag kunde inte låta bli att imponeras. av låttexterna, av sången, av musikerna. jäklar vilken grym trummis. och baristen/gitarristen.
jag ska åka och köpa hennes två album. någon dag när jag är ledig och kan florera i en skiväffär i någon timme eller så. leta inspiration. bläddra bland vinyler och cd-skivor. det får nog bli ett göteborgs-mission. tills vidare får jag nöja mig med spotify, även om jag är en skivtjej.

salem då? självklart levererade han! trots att han legat i feber under helgen och såg lite matt ut. man kan liksom inte låta bli att ryckas med av hans energi (jo, han hade massor, skenet kan bedra). att han sedan är helt otroligt musikalisk kan man inte låta bli att imponeras av. hans sätt att använda musiken. spontant, nytt, improviserat men ändå perfektion.
jag log hela konserten igenom. mamma med. vi stod bredvid varandra, rätt nära scenen och njöt av sommarkvällen. sällskapet. stämningen.
så som hon som klagade på att det var 'förband' borde ha gjort. hon stod några meter bakom med armarna i kors. grattis. tänkte säkert på morgondagens jobb.
synd.
att ryckas med är en gåva. att sväva lite ovanför marken en stund. jag är glad att musiken gör det med mig.
jag är tacksam.
tack salem för semesterkänslan och leenden. tack för en kväll sommaren 2010 som jag inte har några foton från men ändå kommer minnas vädligt länge. kanske alltid.


om ni har tid..



..så sväng förbi backa loge, där lizette har ne utställning! både tavlor, produkter som lampor och installationer.
värt ett besök.

dom lyckliga kompisarna.


så här trevligt hade vi det på midsommar!

peace and love '10

jag vet inte hur många fotoalbum som ploppat upp på facebook med det nanmet. jag vet inte hur många som gjort statusuppdateringar i stil med 'hemma från peace and love, sletet'. säga vad man vill, men facebook talar för sig. vad jag vet är att p&l hade över 42 000 sålda biljetter, och så tänk till alla funktionärer, arrangörer, sponsorer osv som inte behövt köpa sig ett festivalpass.
shit säger jag. helt galet!
att jag i år igen fick äran att jobba på vip-området gjorde inte saken sämre. jenny och lizette (som var anvariga) hade styrt upp det hela huuuur bra som helst och vi hade grymt kul när vi jobbade. en kväll ville jag knappt gå hem när mitt pass slutade 00.30. jag är mäkta stolt över lizette.
mina bästa minnen från peace and love 2010 får allt bli:
- galen dans tillsammans med mika under robyns spelning.
- vin- och ostfrulle tillsammans med hanna och hanna i solen.
- vampire weekends sköna spelning
- jay-z. jag säger bara jay-z. även om han är en snuskigt full av divalater (har ganska mycket insider) kan jag inte låta bli att älska hans spelning. och jag som inte ens gillar killen musik. crazy liksom.
- lizettes busiga ögon och fnittriga fnitter efter att hon jobbat x antal timmar och sovit alldeles för lite.
- bob hanssons skånska.
- min och mikas race inne på eden (vip-området). vi hann med det viktigaste, dansa lite, dricka lite vin, få in rätt feeling och sedan traskade vi hemmåt när det började ljusna.
-bilfärden hem var inte att förakta. tack hanna, hanna och mika! NI ÄR GRYMMA.

jag sa det förra året, och jag vet att jag inte höll det, men det här var nog mitt sista år i borlänge. for real for real.
om inte jag åker tillbaka för att det var så förbaskat roligt att jobba i baren på vip-området och blanda sliskiga drinkar åt grymma artister.

/sofie

fröken svår @ studenten i örebro

frida har spenderat många sena timmar vid symaskinen inför studenten. hon har inte bara sytt sin egen studentklänning, utan det fanns många andra signerade frökensvår och frida. se här bara, vilka underbara:

luminary ones

sjukt snygg video. sjukt coola tjejer. men jag hade nog förväntat mig mer av låten i sig. eller vad tycker ni?

ett blogginlägg i natten. jag har aldrig ...

ett blogginlägg i natten. jag har aldrig gillat när någon pekar finger mot mig. vem gör det egentligen? fast idag gillade jag det, när Lily från sina platåklackar gjorde det under en hel låt. ni vet vilken. jag har klarat av ett hysteriskt arbetspass och är på plats i sängen. i natt ska jag passa på att sova, för kommande natt är det bara dans, dans, dans. jag och mika, mika och jag. tack för idag h, h, m, m, l och alla andra sköna människor jag får hänga med. Natti! Sofie


Första dagen på pillan avklarad, första pa...

Första dagen på pillan avklarad, första passet jobbat och första nattens sömn - check! Idag ser jag fram emot robyn. Fett. Solen skiner. Jag mår gott! Sofie


RSS 2.0