di gamle, di är så gohäliga.

idag ringde jag min mormor, som fyller år. morfar svarade och jag frågade om de firat mormor under dagen. jo men visst. morfar hade tagit med henne till en thairestaurang. jag frågade vad dom åt. morfar berättade om följande rätter: 1. "jo, det var något med potatis i. trodde vi i alla fall. fast det såg ut som, ja, kanske som ananas, men någon sa att det var sån där bambu. det var några kycklingvingar i också. starkt utav bara tusan!" 2. "det var något med, som var som en rödaktig sås med knaperstekt fläsk i" 3. "kyckling med någon deg runt om" min morfar är för härlig ändå, beskriver thaimaten med det språk han behärskar liksom, han associerar med potatis, stekt fläsk osv. när jag sedan fick prata med mormor och frågade om thaimaten var god svarade hon: "det var jättegott, fast det äter vi nog aldrig igen" haha, mormor är mer för husmanskost kanske. precis som morfar. åh, vad jag är gla' i dom båda. vilka stjärnor. god natt, sofie

Kommentarer
Postat av: Sara

haha, så underbart! :P

2010-08-22 @ 13:41:36
URL: http://my.opera.com/saramedstorts

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0