back to basics - lars winnerbäck.





den älskade musiken. det är faktsikt lars winnerbäck som fick mig att falla dit. även om jag inte lyssnar så ofta på lasse längre så ligger han mig varmt om hjärtat.
jag har alla skivor. jag var på min 20:e konsert i somras. jag kan i princip varenda ord i varenda text han nånsin skrivt som är utgett. det är något speciellt med honom. det är något med lasse. när jag lyssnar på lasse vet jag att jag är hemma, på något sätt. det är nog därför jag lyssnat på hans sånger hela dagen idag, för att jag känner mig hemma då.
nu när jag inte vet vad som ska komma, hur det kommer bli, och även om jag tror (nästan vet) att det kommer bli hur bra som helst, så vaggar han in mig i den där tryggheten. precis som han gjorde när jag skulle börja gymnasiet. och när jag tog studenten. när jag varit superlycklig eller jättedeppig. i alla väder sedan ganska många år tillbaka.
 jag säger godnatt med de här två sångerna. jag tycker dom är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0